Algemene Voorwaarden | Stichting I AM | Zwijndrecht | KvK 69736863 | RSIN 857990494 | Januari 2025

Artikel 1 – Definities
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtgever:
de betrokkene die gebruikt maakt van aangeboden diensten, door opdracht te geven.

Opdrachtnemer:
Stichting I AM

Overeenkomst:
De gesloten overeenkomst tot dienstverlening of samenwerking

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden gelden voor elke overeenkomst tussen opdrachtgever en
    opdrachtnemer waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft
    verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk is afgeweken.
  2. De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met
    opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
  3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze
    uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen en bevestigd.

Artikel 3 – Totstandkoming van de overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de aanmelding is ontvangen, de
    betaling is gedaan en/of de afspraken zijn bevestigd. De bevestiging van de opdracht
    middels de aanmelding per email is gebaseerd op de door opdrachtnemer aan
    opdrachtgever verstrekte informatie of vice versa.
  2. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of
    strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor onbepaalde tijd is
    aangegaan.

Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen overeenkomstig de
    eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft
    opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

Artikel 5 – Terbeschikkingstelling van informatie

  1. Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer
    overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende
    opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
  2. Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer op de hoogte te brengen van alle informatie
    die ter uitvoering of voltooiing van de opdracht noodzakelijk of nuttig is.
  3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan
    opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van
    derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.
  4. Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde
    bescheiden aan deze geretourneerd.

Artikel 6 – Geheimhouding

  1. Vertrouwelijkheid is uiteraard gegarandeerd in ieder opzicht.
  2. Tenzij daartoe door opdrachtnemer voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend,
    zal opdrachtgever de inhoud van rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke
    uitingen van opdrachtnemer die niet zijn opgesteld of gedaan met de strekking derden
    van de daarin neergelegde informatie te voorzien, niet openbaar maken. De
    opdrachtgever zal er tevens voor zorgdragen dat derden niet van de in de vorige zin
    bedoelde inhoud kennis kunnen nemen.
  3. Opdrachtnemer zal zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hem
    eventueel ingeschakelde derden.
  4. Geheimhouding gaat niet verder dan de wettelijke grenzen. Feiten die als strafbaar
    geacht mogen worden onder Nederlands Recht, vallen niet onder de geheimhouding.

Artikel 7 – Intellectuele eigendom

  1. Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten welke hij
    gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de opdracht van
    opdrachtgever, voor zover deze uit de wet voortvloeien.
  2. Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen
    methoden, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere producten van
    opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling
    van derden te verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.

Artikel 8 – Vergoeding

  1. De vergoeding voor de werkzaamheden van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de
    uitkomst van de verleende opdracht.

Artikel 9 – Betaling

  1. Betaling geschiedt volgens de op de website vermelde wijze en kan per dienst
    verschillen.

Artikel 10 – Reclames

  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8
    dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende
    werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan de opdrachtnemer

Artikel 11 – Opzegging

  1. Opdrachtnemer kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen.
  2. Er vindt geen restitutie plaats bij opzegging of annulering van een overeengekomen
    dienst.
  3. Opzegging dient schriftelijk, of per email, te worden medegedeeld.

Artikel 12 – Online cursussen

  1. Bij de aanschaf van online cursussen is geen recht op restitutie van het betaalde bedrag,
    ongeacht de reden van annulering.
  2. Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
    opdrachtnemer cursusmateriaal te delen, te verveelvoudigen of door te sturen aan
    derden.

Artikel 13 – Conferenties, events en scholen

  1. Bij annulering van deelname aan conferenties, events of scholen vindt geen restitutie
    van het betaalde bedrag plaats, ongeacht de reden van annulering.
  2. Indien een conferentie, event of school door opdrachtnemer wordt geannuleerd, zal
    opdrachtnemer zich inspannen om een passend alternatief aan te bieden. In
    uitzonderlijke gevallen kan restitutie plaatsvinden naar inzicht van opdrachtnemer.

Artikel 14 – Toepasselijk recht

  1. Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze
    algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.