Algemene Voorwaarden | Stichting I AM | Zwijndrecht | KvK 69736863 | RSIN 857990494 | Januari 2025
Artikel 1 – Definities
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever:
de betrokkene die gebruikt maakt van aangeboden diensten, door opdracht te geven.
Opdrachtnemer:
Stichting I AM
Overeenkomst:
De gesloten overeenkomst tot dienstverlening of samenwerking
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden gelden voor elke overeenkomst tussen opdrachtgever en
opdrachtnemer waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft
verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk is afgeweken. - De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met
opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. - Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen en bevestigd.
Artikel 3 – Totstandkoming van de overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de aanmelding is ontvangen, de
betaling is gedaan en/of de afspraken zijn bevestigd. De bevestiging van de opdracht
middels de aanmelding per email is gebaseerd op de door opdrachtnemer aan
opdrachtgever verstrekte informatie of vice versa. - De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of
strekking van de verleende opdracht voortvloeit dat deze voor onbepaalde tijd is
aangegaan.
Artikel 4 – Uitvoering van de overeenkomst
- Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen overeenkomstig de
eisen van goed vakmanschap uitvoeren. - Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft
opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Artikel 5 – Terbeschikkingstelling van informatie
- Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer
overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende
opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen. - Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer op de hoogte te brengen van alle informatie
die ter uitvoering of voltooiing van de opdracht noodzakelijk of nuttig is. - Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan
opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van
derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit. - Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde
bescheiden aan deze geretourneerd.
Artikel 6 – Geheimhouding
- Vertrouwelijkheid is uiteraard gegarandeerd in ieder opzicht.
- Tenzij daartoe door opdrachtnemer voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend,
zal opdrachtgever de inhoud van rapporten, adviezen of andere al dan niet schriftelijke
uitingen van opdrachtnemer die niet zijn opgesteld of gedaan met de strekking derden
van de daarin neergelegde informatie te voorzien, niet openbaar maken. De
opdrachtgever zal er tevens voor zorgdragen dat derden niet van de in de vorige zin
bedoelde inhoud kennis kunnen nemen. - Opdrachtnemer zal zijn verplichtingen op grond van dit artikel opleggen aan door hem
eventueel ingeschakelde derden. - Geheimhouding gaat niet verder dan de wettelijke grenzen. Feiten die als strafbaar
geacht mogen worden onder Nederlands Recht, vallen niet onder de geheimhouding.
Artikel 7 – Intellectuele eigendom
- Opdrachtnemer behoudt zich alle rechten voor met betrekking tot producten welke hij
gebruikt of heeft gebruikt in het kader van de uitvoering van de opdracht van
opdrachtgever, voor zover deze uit de wet voortvloeien. - Het is opdrachtgever uitdrukkelijk verboden die producten, waaronder mede begrepen
methoden, werkwijzen, adviezen, (model)contracten en andere producten van
opdrachtnemer, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling
van derden te verveelvoudigen, openbaren of exploiteren.
Artikel 8 – Vergoeding
- De vergoeding voor de werkzaamheden van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de
uitkomst van de verleende opdracht.
Artikel 9 – Betaling
- Betaling geschiedt volgens de op de website vermelde wijze en kan per dienst
verschillen.
Artikel 10 – Reclames
- Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8
dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende
werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan de opdrachtnemer
Artikel 11 – Opzegging
- Opdrachtnemer kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen.
- Er vindt geen restitutie plaats bij opzegging of annulering van een overeengekomen
dienst. - Opzegging dient schriftelijk, of per email, te worden medegedeeld.
Artikel 12 – Online cursussen
- Bij de aanschaf van online cursussen is geen recht op restitutie van het betaalde bedrag,
ongeacht de reden van annulering. - Het is niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
opdrachtnemer cursusmateriaal te delen, te verveelvoudigen of door te sturen aan
derden.
Artikel 13 – Conferenties, events en scholen
- Bij annulering van deelname aan conferenties, events of scholen vindt geen restitutie
van het betaalde bedrag plaats, ongeacht de reden van annulering. - Indien een conferentie, event of school door opdrachtnemer wordt geannuleerd, zal
opdrachtnemer zich inspannen om een passend alternatief aan te bieden. In
uitzonderlijke gevallen kan restitutie plaatsvinden naar inzicht van opdrachtnemer.
Artikel 14 – Toepasselijk recht
- Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze
algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.